NaukaSciTech

Hrana za mikroorganizme

Mikroorganizmi, kao i sva druga živa bića, da bi mogli obavljati svoje životne funkcije, moraju se hraniti. Ishranom dobivaju materije koje su bitne za izgradnju svih komponenti njihovog tijela, a također tako dolaze i do izvora energije koja je neophodna za životne procese u ćeliji. Od posebnog je značaja sastav njihove hrane i načine njenog uzimanja (asimilacija). Rast, pokretljivost, metabolizam, sinteza proteina i mnogi ostali bitni ćelijski procesi zahtijevaju energiju. Najveći broj tih procesa zahtijeva izvor ugljika, jednog od temelja za sintezu ćelijskog materijala.

S obzirom na izvor energije (prema načinu njenog dobivanja), svi mikroorganizmi se mogu podijeliti u dvije kategorije:
a) fototrofi: dobivaju energiju od sunčeve svjetlosti fotosintezom i
b) hemotrofi: zavise od energije koja se dobiva cijepanjem molekularnih veza.

Izvori hemijske enerije su u pravilu organski spojevi (molekule koje sadrže C i H), kao npr. šećeri i amino-kiseline. Neki mikroorganizmi, međutim, energiju dobivaju iz anorganskih spojeva, posebno onih koji sadrže: N, Fe ili S.

Organizmi se mogu klasificirati i prema prirodnom izvoru ugljika:
– Heterotrofni organizmi: zahtjevaju određenu preradu ugljikovih spojeva za svoju prehranu. Ti spojevi mogu biti izvori ugljika (šećeri), azota (amino-kiseline), vitamina ili dr. faktora rasta. Heterotrofi dobro rastu u svakoj okolini sa izvorom prikladnih organskih ili ostalih izvora hrane.
– Autotrofni organizmi: Oni mogu sintetizirati sve ili gotovo sve esencijalne (bitne) organske tvari od anorganskih izvora ugljika. Oni u pravilu najbolje rastu u zemljištu i vodama.
I autotrofni i heterotrofni organizmi se mogu uzgajati i na vještačkim (umjetnim hranjivim podlogama, ako su osigurani svi hranjivi sastojci i uslovi rasta.
– Hipotrofni organizmi: Oni su ćelijski paraziti i rastu unutar žive ćelije domaćina. Hipotrofi uključuju biljne, životinjske i bakterijske viruse, kao i sve rikecije i klamidije.

S obzirom na prehranu, a prema izvorima ugljika i energije, što ih upotrebljavaju u njihovom metabolizmu, razdvojeni su autotrofi i heterotrofi u četiri tipa:
a) fotoautotrofi;
b) fotoheterotrofi:
c) hemoautotrofi;
d) hemoheterotrofi.

Najveći broj bakterija, uključujući sve patogene, čine hemoheterotrofi, a one energiju i ugljik dobivaju iz organskih spojeva.

U tabeli možete vidjeti klasifikaciju mikrobnih skupina na osnovu izvora ugljika i energije

tabela mikroorganizmi

Zanimljivosti

Portal Zanimljivosti je nastao krajem 2013 godine sa težnjom da se široj masi dostave što tačnije informacije na razne teme. Akcenat smo stavili na tekstove edukativnog karaktera.

Slične Objave

Zatvori

Otkriven je AdBlocker

Razmislite da podržite naš rad tako što ćete isključiti Adblocker za ovu stranicu.